۱۲/۱۷/۱۳۸۶

quantum teleportation

ارسال کوانتومی یکی از آشکارسازهای مهم در هم تنیدگی کوانتومی است که مرکز پیشرفت فرآیند اطلاعات کوانتومی محسوب می شود. با استفاده از این فرآیند حالت کوانتومی سیستم A می تواند به سیستم دور دست B با بکار بردن در هم تنیدگی میان سیستم B و سیستم مقابل، انتقال داده شود. از دیدگاه مفهومی واضح است که متغیرهای کوانتومی پیوسته در ظرفیت کلاسیکی برای یک ارسال متغیر پیوسته با جابجایی تصادفی در نظر گرفته می شود.

ارسال با یک منبع حالت آمیخته اختیاری با یک کانال غیر قطبیده کلی معادل است. بویژه یک سوال مهم تعیین این است که اطلاعات کلاسیکی چقدر می تواند از طریق یک کانال کوانتومی پیش رود، می باشد. این مسئله امروزه برای کانال های کوانتومی کمی حل شده است و اخیراً فقط برای کانال های بوزونی یعنی کانال های کوانتومی متغیر پیوسته که روی یک میدان بوزونی عمل می کند نظیر یک میدان الکترو مغناطیسی حل شده است.

ما از حالت های کوانتومی برای ارسال اطلاعات کلاسیکی (ظرفیت کلاسیکی) و اطلاعات کوانتومی (ظرفیت کوانتومی) استفاده می کنیم.ظرفیت کلاسیکی یک کانال بوزونی خالص بدون نوفه اخیراض حل شده در حالیکه حالت کانال بوزونی نوفه دار هنوز حل نشده است. ظرفیت کلاسیکی کانال بوزونی گوسینی، ظرفیت کلاسیکی برای یک ازسال متغیر پیوسته با جابجایی تصادفی، یک کانال کوانتومی متغیر پیوسته که نوفه گرمایی توزیع گوسینی دارد بررسی شده است اما این نتیجه فقط در صورتی صادق است که آنسامبل ورودی بهینه، ضرب تانسوری حالت های خالص گوسینی باشد همانطور که توسط چندین مولف حدس زده شده است اما امروزه اثبات نشده است. اغلب تحقیقات روی کانال های کوانتومی به کانال های بدون حافظه اختصاص داده شده است که توسط دارای این ویژگی می باشند که ورودی های کانال متوالی مستقل عمل می کنند.

سلام.مطالب بالا درباره ارسال کوانتومی اطلاعات است که حاصل کار یکی از دانشجویان ارشد فیزیک دانشگاه اراک آقای سعادت مقیمی است.برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید مراجع زیر را دانلود کنید.

References

منبع