۹/۱۱/۱۳۸۵

ردای نامرئي (invisibility cloak)

تغيير دادن واقعيت Altered Reality

استتار نوري (optical camouflage) از طريق جادو كار نمي كند. بلکه با استفاده كردن از چيزي كه تكنولوژي حقیقت الحاقی (augmented-reality) نام دارد کار می کند .

این نوع از تكنولوژي كه پيشروان آن در دهه 1960 ايوان سوترلند (IvanSutherland) و دانشجويان او در دانشگاه هاروارد و يوتا بودند . سيستمهاي (augmented-reality) ، اطلاعات توليد شده كامپيوتر را به درك حسي كاربر اضافه مي‌كند. به عنوان مثال تصور كنيد كه شما مشغول قدم زدن در يكي از خيابان هاي شهر هستيد همان طور كه شما به نقطه اي در طول مسير چشم دوخته ايد اطلاعات اضافي براي افزودن و غنی کردن ديد عادی شما ظاهر مي شوند.

شايد این اطلاعات ،تازه های روز در یک رستوران یا زمان نمايش در يك تئاتر يا برنامه اتوبوس ها در ايستگاه باشد.چيزي كه فهميدنش در اين جا ضروري است اين است كه (augmented-reality) شبيه واقعيت مجازي نيست. در حالی که هدف واقعيت مجازي اين است كه جهان را تعويض كند ، (augmented-reality) تنها سعي دارد كه آن را با محتواي اضافي و مفيد تكميل كند. بيشتر سيستم هاي (augmented-reality) نياز دارند كه كاربرها از ميان يك وسيله ی ديد خاص به دنياي واقعي - که با گرافیک تركيب شده - نگاه كنند .همچنين يك كامپيوترقدرتمند نيزمورد نيازاست استتارنوري( (optical camouflage علاوه بر اين چيزها چندین جزءدیگر نياز دارند. تمام چيزهايي كه براي شخصی كه مي خواهد نامرئي شود لازم است ، در اينجا آمده است.

1- جامه اي (لباسي) كه از يك ماده ای ساخته شده است که خاصیت بازتابی زیادی دارد .

دانلود تحقيق بزبان فارسي

دانلود تحقيق بزبان انگليسي