۱۰/۱۶/۱۳۸۶

شگفتیهای فناوری و کشف عجایب دنیای حیوانات در سال 2007

سال 2007 با دستاوردهای عجیب و نادری در دنیای حیوانات همراه بود. دستیابی بشر به دانش تولید قورباغه های شفاف تا کشف این حقیقت که فیلها از صدای زنبور می ترسند ، گوشه ای از این دستاوردها است.


دانشمندان انگلیسی در سال 2007 شاهد به دنیا آمدن حیرت آور 5 بچه اژده های کومودور از مادر خود به شکل بکرزایی بودند. آنها درحالی به دنیا آمدند که جنس نر هیچ دخالتی در شکل گیری نطفه آنها نداشت.

کومودور

همچنین در این سال دانشمندان چینی در اقدامی تاریخی موفق به کاشت الکترودهایی در مغز یک کبوتر شدند تا با استفاده از آن مسیر پروازی آن را با کنترل از راه دور تعیین کنند. دانشمندان چینی از این میکرو الکترودها برای فرمان دادن به پرنده برای پرواز به چپ، راست ، بالا و پایین استفاده کردند.

قورباغه شفاف

در سال 2007 دانشمندان دانشگاه هیروشیمای ژاپن از تولید قورباغه های شفافی خبر دادند که می تواند به ایجاد تحولی شگرف در دنیای کالبد شکافی منجر شود.

فیل

دانشمندان در این سال کشف کردند فیلها که گفته می شود غول پیکرترین حیوانات زنده روی زمین هستند با شنیدن صدای زنبورها وحشت کرده و پا به فرار می گذارند.

همچنین در این سال دانشمندان کره ای از خلق سه گربه اصلاح شده ژنتیکی خبر دادند که درصورت قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش در تاریک می درخشند.


در سال 2007 گروهی از دانشمندان ژاپنی با کشف این مسئله که نورونهای بویایی با دقت بررسی موقعیتهای خطر مرتبط هستند، موش اصلاح ژنتیکی شده ای را ایجاد کردند که از گربه نمی ترسد.

منبع : جام جم آنلاین