۱۰/۱۷/۱۳۸۶

جوانان ایرانی آینده روشنی برای حضور در فضا دارند

images/20080106/russ.jpg
جام جم آنلاين: گئورگی گرچکو فضانورد نامدار روسیه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه فضایی تهران آینده روشنی را برای جوانان ایرانی در درهم شکستن مرزهای فضا ترسیم کرد.
به گزارش مهر، گئورگی گرچکو فضانورد نامدار روسیه که برای شرکت در نمایشگاه فضایی تهران وارد ایران شده است، شب گذشته در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت : در کشورهای مختلف جهان نظیر آمریکا و روسیه که به سطح قابل توجهی از پیشرفتها در زمینه علوم فضایی و فناوریهای مربوط به آن دست یافته اند نمی توان میزان علاقه مردم و به خصوص جوانان ایرانی به فضا و علوم نجوم را پیدا کرد.
این فضانورد سرشناس گفت: به نظر من کشورهایی از قبیل ایران دورنمای روشن و امیدوار کننده ای در تسخیر مرزهای فضا خواهند داشت.

وی افزود : با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حال، به خوبی در می یابیم اگر در ابتدا ماموریتهای فضایی به گونه ای بود که تنها نمایندگانی از آمریکا یا روسیه و یا کشورهای پیشرفته در این عرصه حضور داشتند اما اکنون از کشورهای جهان سوم نیز شاهد حضور پیشگامانی در عرصه کیهان نوردی هستیم.
نمایشگاه فضایی تهران از روز گذشته در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه مجموعه ای نفیس از تصاویر و اشیای مربوط به کیهان نوردی به نمایش گذاشته شده است که طی چهار دهه گذشته جمع آوری شده اند. در بخشی از نمایشگاه تصاویر و پوسترهایی ارائه شده است که توسط فضانوردان مختلف امضا شده اند.
مجموعه پاکت های پستی، نشریات مربوط به حضور انسان در فضا و همچنین وسائلی که فضانوردان در فضا مورد استفاده قرار می دادند از دیگر بخشهای دیدنی این نمایشگاه محسوب می شود.
نمایشگاه فضایی تهران تا نوزدهم دی ماه پذیرای عموم مردم و بازدید کنندگان و علاقه مندان به علوم فضایی و کیهان نوردی است.