۸/۲۵/۱۳۸۵

بشقاب پرنده ها

آيا بشقاب پرنده حقيقت دارد؟ آيا موجودات هوشمند سيارات ديگر سعی دارند با ساکنان کره زمين تماس برقرار کنند؟

ماه ژوئيه سالگرد واقعه “رزول” است. در سال ۱۹۴۷ ساکنان مزرعه‌ای در شمال رزول در ايالت نيومکزيکوی آمريکا سقوط اشيای عجيبی در مزرعه‌شان را به پليس گزارش دادند. تحقيقات رسمی نيروی هوايی آمريکا در مورد ماهيت اين اشيا آن را قطعات يک بالن تجسسی تشخيص داد. اما بحث در مورد اينکه آيا قطعات پيدا شده در رزول متعلق به يک بشقاب پرنده بوده يا نه، همچنان ادامه دارد.

آيا تصور اينکه در گوشه‌ای ديگر از جهان ما موجودات هوشمند ديگری زندگی می‌کنند خيلی دور از ذهن است؟ موجوداتی که از سيارات خود به کره خاکی ما سفر می‌کنند تا با ما تماس بگيرند؟ چنين احتمالی چندان بعيد به نظر نمی‌رسد اما آنچه که در ميان دانشمندان و مردم عادی اختلاف ايجاد کرده است ادعاهای مردم در مورد ديدن موجودات ماورای زمين و بشقاب پرنده‌های حامل آنهاست.

دانشمندان ناسا، آژانس فضانوردی آمريکا، در تحقيقات خود همواره کليه گزارش‌های مربوط به مشاهده اشيا پرنده ناشناس را يا بی‌اساس خوانده يا دلايل علمی برای بشقاب پرنده نبودن اين اشيا ارائه کرده‌اند. بسياری از اخترشناسان نيز می‌گويند که اشيا پرنده ناشناسی که مردم ادعا می‌کنند ديده‌اند در واقع اجرام آسمانی‌اند.

ادامه