۶/۰۲/۱۳۸۶

انقلاب در باتری‌های لپ‌تاپ

همکاران سيستم - شرکت ژاپنی ماتسوشیتا موفق به ساخت باتری‌هایی شده است که مجهز به عایق گرمازا هستند و به همین خاطر هرگونه احتمال افزایش دما و آتش‌سوزی در لپ‌تاپ‌ها از بین می‌برند.
با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر میزان بروز مشکلات مختلف در باتری لپ‌تاپ‌ها بسیار افزایش یافته است و کاربران را تهدید می‌کند، کارشناسان ماتسوشیتا تصمیم گرفته‌اند این باتر‌ی‌های ایمن را تولید کنند.
تنها در سال گذشته شرکت سونی مجبور شد ده‌ها میلیون باتری‌ لپ‌تاپ را به علت افزایش دما جمع‌آوری کند و این در حالی است که مشکل مشابه برای شرکت ماتسوشیتا و سانیو نیز بروز کرده بود.
شرکت ماتسوشیتا به باتری‌های لیتیومی- یونی خود عایق گرمایی جدیدی افزوده است و در نظر دارد تا مدت دیگر این باتری‌های را به تولید انبوه برساند.
این شرکت که تولیدکننده محصولات پاناسونیک است، در نظر دارد ماهانه پنج میلیون عدد از این باتری‌های تولید و صادرات آن به بازارهای مختلف جهانی را از اواخر سال آتی آغاز کند.
لازم به ذکر است، طی سال گذشته میلادی باتری‌های ناامن لپ‌تاپ‌ها بیش از دیگر اخبار مورد توجه قرار گرفته بودند. طبق آمارهای رسمی به‌دست آمده، شرکت دل در سال 2006 بیش از چهار میلیون باتری لپ‌تاپ‌ که توسط شرکت سونی ساخته شده بود را به علت مشکلات یاد شده جمع‌آوری کرد.
مرکز تولید باتری‌های ماتسوشیتا اعلام کرد که با افزودن این عایق گرمایی جلوی بروز هرگونه افزایش دما را در باتری‌های لیتیومی یونی خود خواهد گرفت. این لایه روی اکسید فلزات در سطح الکترودها عایق توانمندی را ایجاد می‌کند.

منبع