۹/۰۳/۱۳۸۶

قالب ساز هوشمند ليزري عينك و استخوان در شهركرد طراحي ش

يك مخترع وپژوهشگر جوان چهارمحال وبختياري براي نخستين بارموفق به طراحي قالب ساز هوشمند ليزري عينك و استخوان در ايران شد.

به گزارش ايرنا،" رسول نوروزيان قهفرخي " روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: اين دستگاه مشابه خارجي ندارد وبا شماره ‪ ۱۱۶۹۲۹۴۶۸۸‬در سازمان ثبت اختراعات و مالكيت معنوي ايران به ثبت رسيده است.

به گفته وي،اين قالب ساز قادر است شيشه عينك رافرم و برش دهد و قابليت تراش استخوان را نيز براي عمل‌هاي ارتوپدي دارد.

وي گفت: خطاي اين دستگاه در برش شيشه عينك و استخوان در حد صفر است و با برش اين قالب ساز، ميدان و مساحت مولكولي شيشه عينك نيز آسيب نمي‌بيند.

نوروزيان اظهار داشت : نمونه فعلي دستگاه برش عينك و استخوان به صورت دستي و يا نيمه اتوماتيك با تيغه سنگي و قيمت بيش ‪ ۴۰‬تا ‪ ۶۰۰‬ميليون ريال در بازار موجود مي‌باشد كه با برش سنگي احتمال آسيب ديدن مساحت مولكولي شيشه عينك وجود دارد.

به‌گزارش ايرنا،اين دانشجويي بسيجي چهارمحال وبختياري همچنين براي نخستين بارموفق به ساخت دوده صنعتي و جوهر چاپ از طريق مواد زايد لاستيك خودروهاي ديزلي و دوده معمولي شد.

نوروزيان يادآور شد: اين اختراع با شماره ‪ ۱۱۶۹۲۹۵۵۰۷‬در سازمان ثبت اختراعات به ثبت رسيده و هيچ نمونه خارجي ندارد.

به گفته وي، با اختراع و دستيابي به فناوري بومي توليد دوده صنعتي از طريق بازيافت دوده معمولي و مواد زايد خودروهاي ديزلي ، مي‌توان جوهر چاپ را در داخل توليد و ازواردات آن جلوگيري كرد و مواد اوليه شركتهاي لاستيك- سازي ايران را نيز تامين كرد.

نوروزيان،از پذيرش شش اختراع جهاني خود در مسابقات اختراعات جهاني سوئيس در فرودين سال ‪ ۸۷‬خبر داد و گفت : اين شش اختراعات مورد پذيرش دبيرخانه مسابقات جهاني اختراعات قرار گرفته و دعوت نامه آن نيز ارسال شده است.

به گفته وي، در اين نمايشگاه براي نخستين بار سيستم هوشمند ميكروب كش كنسروي از طريق امواج ميكروفر كه با شماره اختراع ‪۱۱۶۹۲۹۴۸۹۴‬به نام "رسول نوروزيان " به ثبت رسيده،در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نوروزيان گفت: اين دستگاه قادر است از طريق امواج ميكروفر ميكروب ‪ Boutilsim‬را نابوده كرده و به پخت سريع كنسرو نيز كمك كند.

وي، مهمترين ويژگي اين دستگاهها را تبديل فركانس ‪ ۲۰‬گيگا به ‪ ۱۲‬ولت و استفاده از باتري خودرو ذكر كرد.

اين محقق و مخترع جوان دانشگاه شهركرد خواستار حمايت و سرمايه‌گذاري داخلي بر روي اين طرحها در راستاي توليد انبوه آنها شد و گفت: در صورت عدم سرمايه‌گذاري داخلي بر روي اين طرحها، با توجه به استقبال كشورهاي خارجي ازاختراعات آنهااز نمايشگاه بين‌المللي سويس به كشورهاي خارجي‌ارايه مي‌شود.

به گزارش ايرنا،تاكنون ‪۱۳‬اختراع ازاين جوان پژوهشگر چهارمحال و بختياري به ثبت رسيده است