۹/۳۰/۱۳۸۶

فناوري نانو در توليد رنگ "ضدخش" در ايران كاربردي ش

عضو هيات علمي دانشگاه تهران و مدير گروه فناوري نانوي سازمان بسيج اساتيد كشور از به كارگيري فناوري نانو در توليد رنگهاي "ضدخش" در ايران خبر داد.

"حجت احمدي" روز سه‌شنبه در همايش نانوتكنولوژي در مهندسي كه در دانشگاه سمنان برگزار شد افزود: در اين فناوري در صورت ايجاد خش و رنگ رفتگي در بدنه خودرو، ذرات پليمري توانايي دوباره‌سازي و ترميم رنگ از دست رفته را خواهد داشت.

وي افزود: اين رنگها بزودي توسط يكي از شركت‌هاي خودروساز ايران به كار گرفته مي‌شود.

وي افزود:اين فناوري براي اولين بار در جهان در سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي‌استفاده شد و در آستانه سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي در ايران به كارگيري مي‌شود.

وي با بيان اينكه فناوري نانو در همه جنبه‌هاي زندگي بشر وارد شده است به كاربردهاي نانو در علوم صنعتي، پزشكي و دفاعي اشاره كرد و گفت: آخرين برنامه‌ريزي براي دستاوردهاي علم نانو ساخت آسانسورهاي فضايي در پايان هزاره سوم است.

اين پژوهشگر، پيشينه نانو در ايران را تاريخي و از زمان زكرياي رازي دانست و افزود: آثار اقتصادي، اجتماعي و سياسي دستيابي به فناوري نانو غيرقابل انكار است.

رييس دانشگاه سمنان نيز در اين همايش با بيان اينكه ايران جزو ‪ ۳۰‬كشور دارنده برنامه نانو است گفت: كاربردهاي فراوان نانو در مهندسي، انقلاب فناوري نانو را در جهان ايجاد كرده است.

"علي خيرالدين" متذكر شد: در طرح جامع دانشگاه سمنان رشته‌هاي ميان رشته‌اي نانو در گروه تحصيلي مواد پيشنهاد شده است.

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي استان سمنان نيز در اين همايش با اشاره به جايگاه انرژي‌هاي نو در توليد برق گفت: تحقيقات براي استفاده از انرژي خورشيد و باد براي ايجاد نيروگاه‌هاي برق در اين استان در حال انجام است.

"سيدزمان حسيني" همچنين اهميت استفاده از نانو تكنولوژي در توليد برق را يادآور شد.